Don´t just stare at it, eat it

Don´t just stare at it, eat it

Uppdatering

BloggarPosted by Jerry Pinto Wed, February 27, 2013 12:11:34
Hyfsat längesen man skrev något här..
Det känns lite som att bloggar har dött ut i ju med att Facebook får
fler och fler användare för varje dag som går, numera har ju varenda företag,
bloggerskor å annat löst pack en egen Facebooksida där man kan följa folk.
Känns då dock som att bloggandet överblir.

Men nu är det här ju min blogg.

Jag tänkte sväva iväg lite med mitt skrivande och fokusera det mest på
min Bmw, man är ju inte vän med alla på Facebook som man vill visa Bmwn för,
dock så är man ju vän med alla som man vill ska se va som händer i ens liv mera på det personliga planet, typ som bilder på min son och eller sambo.
Dom stannar på Facebook.


I alla fall då.

Bmwn.



Först och främst vill jag tacka alla som hjälpt mig med E28an under åren som varit då den har stått och mekats med.
Kenta har varit en ovärdelig hjälp med bilen, den hade förmodligen inte ens blivit startad ännu om det inte varit för honom, vete fan om jag fortfarande hade ägt den.
Men även Oi, Björne, Skrotnisse och alla ni andra som haft en hjälpande hand på min axel förtjänar ett stort tack.

TACK!

Läget med Bmwn ser ut såhär i dagsläget:

Som ni ser på filmen nedan så är den startad.

3,5l M30 block från E34
Extraktorgrenrör från Amotek
2,8l originaltopp, blir förhoppningsvis lite högre komp
L-Jet original insprutning, dels för enkelhetens skull att slippa byta, dels för originalstuk
Enkelmassesvänghjul

Min förhoppning är (med 2x2" rostfritt hela vägen med en ljuddämpare) nånstans runt 200-220hk.
E28 528i har 184hk
E34 535i har 211hk

Kör ju utan kat, extraktor och friare avgas drar upp hästarna.
Däremot drar ju L-Jet ner dom förmodligen igen så lär väl hamna nånstans vid 210-220hk. Det är i alla fall det jag hoppas på.
Inte så mycket mos direkt men det är alldeles tillräckligt för mig, sen väger väl inte bilen mer än c.a 1400kg. Borde ju bli roligt med stenhård fjädring.


Dom allra flesta bussningarna är idag bytta mot nya grejer såsom, silentblock, växellådsbussningar, växellänkage m.m.

Om allt går som planen är lagd så får jag tillbaka fuelcellen från
Profilteknik idag på eftermiddan och kan då sätta in den i bilen ikväll. Då blir bilen inlämnad på Avgassystemet i morgon bitti.

Fett skönt att få skiten rullandes igen.

Tänkte slänga upp lite bilder på Bmwn genom åren som avslutning.






  • Comments(0)//www.jerrypinto.se/#post159